F-86 Sabre byla první proudová stíhačka se šípovitým křídlem ve výzbroji amerického válečného letectva. Její piloti během války v Koreji dosahovali stabilně vítězství nad ruskými MiGy – v konečném poměru sestřelených 10 : 1. Čtyři modely tohoto typu (F-86A, E, F a H) byly denními stíhačkami, modely F-86D, K a L byly stíhačkami použitelnými bez ohledu na denní dobu nebo povětrnostní podmínky. Úspěšné modely denních verzí, určené k ničení letadel protivníka ve vzduchu i na zemi, byly vybaveny výkonnějšími motory a mohutnou výzbrojí od bomb a raket až po kulomety a kanóny. Pohybovaly se rychlostí kolem 650 mil, jejich akční rádius byl 600 mil a dostup přes 45 000 stop. Tři další modely se odlišovaly černám radomem místo nasávacího otvoru na špici. F-86L byl navíc vybaven zařízením umožňujícím součinnost s pozemním poloautomatickým obranným systémem SAGE (Semi-Automatic-Ground-Environment). Prototyp XF-86 poprvé vzlétl 1. října 1947 s pilotem Georgem Welchem. O pár měsíců později s ním tentýž pilot dosáhl rychlosti zvuku. Ač byl F-86 projektován jako subsonický letoun, nadzvukové rychlosti pro něj nebyly nedosažitelné. V září 1948 F-86A dosáhl nového světového rekordu rychlostí 570 mph (917 km/hod). Roku 1952 překonal tento rekord F-86D dosažením rychlosti 698 mph (1123 km/hod), tentýž model pak o rok později dosáhl rychlosti 715 mph (1151 km/h). Celkem bylo firmou North American v jejích závodech v Los Angeles a Columbusu (Ohio) vyrobeno přes 6000 letounů F-86.